Ομοσπονδία εξωραϊστικών συλλόγων οικιστών Αγ. Θεοδώρων

Με προβλήματα και ανησυχίες αρχίζει αύριο η υποχρεωτική τηλεκπαίδευση

Με δυο μεγάλα «αγκάθια» για τις λαϊκές οικογένειες αναμένεται να ξεκινήσει αύριο η τηλεκπαίδευση για τους μαθητές των Γυμνασίων και Λυκείων της χώρας: Την έλλειψη επαρκών ηλεκτρονικών συσκευών και τις δυνατότητες του ίντερνετ.

Οι δυσκολίες αυτή τη φορά θα είναι μεγαλύτερες, καθώς θα είναι διαφορετική και η μορφή της τηλεκπαίδευσης. Θα γίνεται σύγχρονη διδασκαλία τις πρωινές ώρες σύμφωνα με τα ωράρια που θα είχαν τα σχολεία αν λειτουργούσαν κανονικά, θα είναι υποχρεωτική για όλους τους μαθητές και η ύλη θα προχωράει κανονικά.

Στην προηγούμενη καραντίνα υπήρχε και η επιλογή της ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης, όπου οι εκπαιδευτικοί ανέβαζαν εργασίες στις πλατφόρμες και οι μαθητές μπορούσαν οποιασδήποτε ώρα της ημέρας να τις κάνουν, ενώ η ύλη αφορούσε επαναλήψεις όσων είχαν ήδη διδαχθεί οι μαθητές.

Τώρα, με την υποχρεωτική σύγχρονη τηλεκπαίδευση, οικογένειες που έχουν π.χ. δυο παιδιά στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση ψάχνουν λύσεις για να εξασφαλίσουν τις απαραίτητες συσκευές.

Ο εξοπλισμός των σχολείων με κάποιες χιλιάδες επιπλέον φορητές συσκευές που έχει ανακοινώσει το υπουργείο Παιδείας, δεν επαρκεί για να καλύψει τις ανάγκες όλων των μαθητών, με αποτέλεσμα στα σχολεία να γίνεται επιλογή με «κοινωνικά κριτήρια» για το ποιοι μαθητές θα δανειστούν μια συσκευή.

Δέκτης της αγωνίας πολλών οικογενειών που στερούνται του απαραίτητου τεχνολογικού εξοπλισμού έχει γίνει Ανώτατη Συνομοσπονδία Γονέων Μαθητών Ελλάδος που με υπόμνημα της την Παρασκευή προς τον πρωθυπουργό και την υπουργό Παιδείας, ζητά την προμήθεια τεχνολογικού εξοπλισμού σε όλους τους μαθητές για την ισότιμη πρόσβαση στη μόρφωση.

Παράλληλα, το υπουργείο Παιδείας έχει ανακοινώσει για τους εκπαιδευτικούς ότι όσοι δεν διαθέτουν τον απαραίτητο εξοπλισμό στο σπίτι, υποχρεούνται να προσέρχονται κατά τις ώρες διδασκαλίας τους στα σχολεία και να κάνουν τηλεκπαίδευση με χρήση των υποδομών και του εξοπλισμού που διαθέτουν οι σχολικές μονάδες.

Ωστόσο, «φωτιές έχει ανάψει» στο υπουργείο Παιδείας και η πρόσφατη ανακοίνωση του Πανελληνίου Σχολικού Δικτύου  που μιλούσε για περιορισμούς στη δυνατότητα ταυτόχρονων συνεδριάσεων webex από μια σύνδεση ανάλογα με την ταχύτητά της.

Έτσι, σε σχολεία με σύνδεση ADSL 24 Mbps μπορεί να γίνεται μόνο μία τηλεδιάσκεψη webex, σε σχολεία με σύνδεση VDSL 50 Mbps μπορούν να γίνονται έως και 5 τηλεδιασκέψεις ταυτόχρονα και μόνο σε συνδέσεις 100 Mbps και άνω μπορούν να γίνονται πολλές ταυτόχρονες τηλεδιασκέψεις.

Για να διασκεδάσει τις εντυπώσεις έσπευσε να δώσει στη συνέχεια στοιχεία για την ταχύτητα των συνδέσεων των σχολείων της χώρας, σύμφωνα με τα οποία όμως φαίνεται ότι ένα σημαντικό ποσοστό σχολείων, περίπου το 30% διαθέτουν σύνδεση 24 Mbps.

Το ίδιο δε ισχύει και για πάρα πολλά νοικοκυριά που διαθέτουν ανάλογης ταχύτητας σύνδεση και με αυτή θα προσπαθούν ταυτόχρονα δυο και τρεις μαθητές να κάνουν τηλεδιασκέψεις.

Στα παραπάνω έρχεται να προστεθεί και η σύσταση που έγινε χθες από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και τη Γενική Γραμματεία Τηλεπικοινωνιών:

«Να αποφεύγουμε τη χρήση διαδικτυακών εφαρμογών ψυχαγωγίας κατά τις ώρες αιχμής, δηλαδή από τις 9 π.μ. έως τις 6 μ.μ. Με τον τρόπο αυτό δημιουργείται η απαιτούμενη διαθεσιμότητα στα δίκτυα για την αποτελεσματική λειτουργία εφαρμογών τηλεκπαίδευσης και τηλεργασίας». Φανερώνοντας τις ανησυχίες για το πόση δραστηριότητα μπορεί να σηκώσει το διαδίκτυο σε αυτές τις συνθήκες, συνιστούν ακόμα: «Να δίνουμε προτεραιότητα στη χρήση των σταθερών δικτύων για την πραγματοποίηση τηλεφωνικών κλήσεων και να αποφεύγουμε, εφόσον δεν είναι απαραίτητες για την επικοινωνία μας, τις βιντεοκλήσεις. Να αποφεύγουμε την αποστολή αρχείων μεγάλου όγκου και χωρίς να έχει προηγηθεί διαδικασία συμπίεσής τους, εφόσον αυτό είναι εφικτό. Ομοίως, αποφεύγουμε την αποστολή μαζικών μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου με μεγάλο όγκο συνημμένων αρχείων»…